Millenialsi częściej zabierają zwierzęta na wakacje…. i lepiej z nimi wypoczywają.

 

- Według najnowszych badań, młode osoby chętniej zabierają zwierzęta domowe na wakacje i dzięki temu podczas wyjazdu czują się szczęśliwsze oraz bardziej zrelaksowane.

Według badania przeprowadzonego przez Mars Petcare i Research Now SSI na czterech europejskich rynkach, 75% Polaków w wieku 18–34 lat posiadających zwierzęta zabrało je na wakacje, podczas gdy wśród osób po 65 roku życia taką decyzję podjęło tylko 49%.

Aż 86% Polaków, którzy zabrali podopiecznych na wakacje, było bardziej zadowolonych z wyjazdu - większość (64%) zadeklarowała, że dzięki zabraniu zwierzęcia czuli się szczęśliwsi i bardziej zrelaksowani (33%). Tylko 1% przyznało, że było to dla nich źródłem dodatkowego stresu.

Jak wskazują wyniki ankiety, podróżowanie ze zwierzętami staje się coraz bardziej popularne. 54% badanych Polaków spędziło wakacje ze swoimi pupilami w przeciągu ostatniego roku, a 88% uważa, że zabranie zwierzęcia ze sobą na wakacje jest obecnie łatwiejsze niż kiedyś. Przyczyniać się może do tego coraz większa popularność portali takich jak Nocowanie.pl, Booking.com czy Airbnb. Spośród wspomnianych powyżej 88% respondentów, którzy stwierdzili, że współcześnie łatwiej jest podróżować ze zwierzętami, 79% za przyczynę takiej sytuacji podaje większą dostępność odpowiednich miejsc zakwaterowania.

Długość podróży była powodem do obaw dla części respondentów, którzy wahali się, czy zabrać na wyjazd pupila – na taką trudność wskazało 28% osób. Sposób transportu okazał się istotny dla 23%. Koszt natomiast nie był dużym problemem – tylko 18% uznało go za istotny argument podczas podejmowania decyzji.

Osoby, które spędziły wakacje z czworonogiem stresowały się: nieznajomym otoczeniem dla pupila (39%), ryzykiem zagubienia się zwierzęcia (34%) oraz potencjalnym brakiem dostępu do lekarza weterynarii (32%). Warto jednak podkreślić, że wymienionym zmartwieniom można zapobiegać poprzez odpowiednie postępowanie behawioralne, zapoznające zwierzę z okolicą, w której wypoczywamy, właściwe oznakowanie czworonoga (chip, zawieszka z danymi do kontaktu) oraz wcześniejsze skontaktowanie się z lekarzem weterynarii w miejscu będącym celem naszej podróży.

Oczywiście część opiekunów zwierząt nie zdecydowała się zabrać ze sobą podopiecznych, pozostawiając ich pod okiem rodziny, znajomych lub profesjonalnego opiekuna. Głównymi powodami pozostawienia zwierzęcia w domu były: źle znoszona podróż (37%), chęć uniknięcia stresu związanego z opieką podczas wakacji (25%) oraz zbyt wiele trudności organizacyjnych (23%).

Pojawiły się też sygnały w gronie osób, które pozostawiły swoich czworonożnych przyjaciół w domu, że rozłąka z pupilem miała niekorzystny wpływ na wypoczynek podczas wakacyjnego wyjazdu. Połowa przyznała, że bardzo tęskniła za zwierzęciem (51%), prawie połowa (46%) przynajmniej raz dziennie myślała o nim podczas wyjazdu, a co czwarta osoba (25%) – nawet kilka razy dziennie. Częściej o zwierzętach myślały kobiety – więcej niż raz dziennie wracało myślami do pupili 33% z nich, podczas gdy wśród mężczyzn ten odsetek wyniósł 18%.

Wiemy, że zwierzęta domowe mają ogromny wpływ na samopoczucie, zdrowie fizyczne i psychiczne ludzi, a nasze badanie dowodzi, że dotyczy to w równym stopniu życia codziennego, jak i wyjazdów na wakacje. Dobrze widzieć, że pojawienie się bardziej elastycznych form podróżowania i zakwaterowania spowodowało, że wczasowicze – zwłaszcza osoby młode – korzystają w pełni z wakacji spędzając je w towarzystwie swych podopiecznych – komentuje Małgorzata Głowacka z Mars Polska, lekarka weterynarii. - Jeżeli wyjeżdżasz na wakacje, warto odpowiednio wcześnie zaplanować wyjazd po kątem opieki na zwierzęciem – musisz zdecydować, czy zabierasz je ze sobą, czy zostawiasz je z opiekunem lub u rodziny, a może w hotelu dla zwierząt. W ten sposób zapewnisz sobie spokojną głowę i będziesz pewien, że podczas wyjazdu Twój pupil jest pod dobrą opieką.

***

Research Now SSI i Mars Petcare zorganizowały trwającą 10 minut ankietę internetową w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Polsce. Badanie prowadzono od 29 marca do 5 kwietnia w gronie ponad 4 tys. opiekunów zwierząt (1016 w Polsce).

O Mars Petcare

Mars Petcare to zróżnicowany i dynamicznie rozwijający się biznes, reprezentowany przez 75 000 współpracowników w ponad 50 krajach. Zaspokajając zdrowotne i żywieniowe potrzeby niemal połowy populacji zwierząt domowych na świecie Mars Petcare realizuje misję tworzenia Lepszego świata dla zwierząt. Czerpiąc z 75 lat doświadczenia, oferuje bogate portfolio ponad 50 marek, do którego należą czołowe globalne marki żywności dla zwierząt PEDIGREE®, WHISKAS®, ROYAL CANIN®, NUTRO®, GREENIES®, SHEBA®, CESAR®, IAMS® and EUKANUBA®. Mars Petcare także zapewnia opiekę weterynaryjną, poprzez największą na świecie sieć ponad 2 000 szpitali dla zwierząt, w tym BANFIELD®, BLUE PEARL®, PET PARTNERS®, oraz VCA®. Firma należy do pionierów w zakresie innowacji i nowych technologii opracowywanych z myślą o zwierzętach, ich opiekunach oraz lekarzach weterynarii. Do naszych innowacyjnych rozwiązań należą WISDOM HEALTH, opatentowana technologia testów genetycznych dla psów; WHISTLE®, system GPS umożliwiający określanie lokalizacji psa, a także Leap Accelerator i Companion Fund – programy wspierające start-upy i nową generację innowatorów na rynku opieki nad zwierzętami. Jako część rodziny marek Mars, posiadamy przywilej, jakim jest wolność i elastyczność w walce o to, w co wierzymy ­– Lepszy świat dla zwierząt.

 

O Research Now SSI

Research Now SSI to globalny lider w dziedzinie cyfrowych badań rynkowych, dostarczający cenną wiedzę, pozwalającą podejmować trafniejsze decyzje biznesowe. Firma zapewnia światowej klasy narzędzia badawcze, które wspierają osiąganie lepszych wyników przez ponad 4 tys. klientów z branży badań rynkowych, konsultingu, mediów i ochrony zdrowia oraz klientów korporacyjnych. Research Now SSI prowadzi działalność na całym świecie, a jej biura są zlokalizowane w obu Amerykach, w Europe i w regionie Azji i Pacyfiku. Agencja jest uznawana w branży badań rynkowych za lidera pod względem jakości, skali działalności i zadowolenia klienta. Więcej informacji opublikowano na stronach:
www.researchnow.com oraz www.surveysampling.com.

Kontakt dla mediów: 

Karolina Kowalczyk

Mars Polska

tel. +48 512 701 605

karolina.kowalczyk@effem.com

 

Marta Kosińska

Grayling – biuro prasowe Mars

tel. +48 607 070 365

marta.kosinska@grayling.com